Stress en burn-out coaching

Behandeling burn-out
Behandeling burn-out Breda

Er kunnen fases in je leven zijn, waarin je jezelf minder in je kracht voelt staan, omdat je veel stress ervaart. Dat kan komen door werkervaringen of werkdruk, privé omstandigheden en het kan ook voortkomen uit dingen die spelen binnen jou zelf. Omdat je bijvoorbeeld moeilijk los kunt laten, dingen heel erg goed wilt doen, of een doorzetter bent. Dan kun je enorm veel behoefte voelen om de balans weer terug te vinden.

In het programma “Balans in jezelf”, ga je eigenlijk leren om weer beter voor jezelf te zorgen.

Zelfzorg en toch goed werk leveren. Zelfzorg en toch aansluiten bij de klant. Zelfzorg en toch voldoen aan de zorg voor familie of vrienden. Zelfzorg en toch ruimte hebben om echt leuke dingen te doen. Wij noemen dat: waardevol leven.

Onderdelen van het programma Balans in jezelf

Deze behandeling van burn-out is gebaseerd op mindfulness en ACT (Acceptance en Commitment Therapy). Je leert diverse ontspanningsoefeningen, die je thuis dagelijks uitvoert.

Dit programma besteedt aandacht aan:
– energiegevers en energienemers
– stress life events en werk stressoren
– vermijding strategieën / verdedigingsmechanismen / afweermechanismen
– de kracht van stress
– downsizen en keuzes maken
– compensatiedrift
– weekplanning in balans
– waardevol leven volgens je persoonlijke waarden
– handelen bij terugval

Wat kun je nu al doen

We kunnen de intake al snel voor je inplannen. Het programma “Balans in jezelf” bestaat uit 8 sessies. Jij krijgt achtergrondinfo en ontspanningsoefeningen van ons.

Toch wil je mogelijk al weten wat je nu al kunt doen. Voor herstel bij overspannenheid en burn-out is rust en vooral voldoende slaap nodig. Bouw ook overdag momenten in voor herstel.

Je kunt bij ons ondersteuning krijgen, en je kunt ook altijd terecht voor behandeling bij je huisarts en de praktijkondersteuner.

Quote